Autor Wiadomość
xoxoxoxoxoxo
PostWysłany: Pią 18:17, 06 Sie 2010    Temat postu:

Chodnik,chodnik i jeszze raz chodnik,tylko to poprawi bezpieczeństwo w Klępinie.
No i nie stawiajcie samochodów na zakręcie ;/

pozdrowienia ze Storkówka
wielkanerka
PostWysłany: Śro 23:33, 28 Lip 2010    Temat postu:

http://www.kmh24.pl/kmh24_newsWiecej_1279/Grajaca_droga.

Takie rozwiązanie byłoby bardzo ciekawe - ale strasznie kosztowne.
administrator
PostWysłany: Śro 19:39, 28 Lip 2010    Temat postu: Bezpieczeństwo na drogach w Klępinie.

Dz.U.2003.220.2181 (R) Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i
sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i
warunki ich umieszczania
Załącznik nr 4
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE DLA URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU
DROGOWEGO l WARUNKI ICH UMIESZCZANIA NA DROGACH



Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających:
- na drogach krajowych i wojewódzkich,
- na miejskich drogach ekspresowych, ulicach głównych ruchu
przyspieszonego (GP), ulicach głównych (G),
- na ulicach i drogach wyjazdowych straży pożarnej, stacji pogotowia
ratunkowego itp.,
- na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusowej komunikacji
pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych,
- na jezdniach innych niż bitumiczne, jeżeli nie można zastosować
oznakowania poziomego P-25,
- na łukach dróg i w innych przypadkach, gdy ich obecność może
powodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Progi zwalniające nie mogą być umieszczane dalej niż:
- 60 m od linii zatrzymania przy znakach B-20 lub B-32,
- 40 m od końcowego punktu łuku poziomego drogi o promieniu
wewnętrznym R^ax = 25 m i kącie zwrotu większym od 70°,
- 60 m od miejsca lub obiektu wymuszającego zmniejszenie prędkości
pojazdów, np. skrzyżowania ulic lub dróg, wymagające zmiany kierunku
ruchu co najmniej o 70°.
Progi zwalniające nie mogą być umieszczane bliżej niż:
- 40 m od skrzyżowania ulic lub dróg,
- 20 m od końcowego punktu łuku poziomego drogi, gdy wewnętrzny
promień łuku jest mniejszy od 50 m,
- 20 m od punktu początkowego spadku drogi, gdy spadek ten przekracza
10 %,
- 30 m od przejścia dla pieszych (nie dotyczy progów z przejściami dla
pieszych),
- 20 m przed i za przejazdem kolejowym oraz 15 m przed i za przejazdem
tramwajowym, licząc od skrajnej szyny toru na przejeździe,
- 25 m od najbliższej części wiaduktu lub innej konstrukcji nośnej.
Ponadto nie dopuszcza się umieszczania progów zwalniających na
obiektach mostowych i w tunelach, nad konstrukcjami inżynierskimi,
takimi jak przepusty, przejścia podziemne, komory instalacji
wodociągowych i c. o. itp., oraz w odległości mniejszej niż 25 m od
nich ze względu na niszczący wpływ wstrząsów powodowanych
przejeżdżaniem pojazdów samochodowych.

I dlatego nie można postawić progów zwalniających (na naszych drogach jest czynna komunikacja miejska-autobusy)

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group